• 1. Quin és l’horari de les classes?

    Les classes al matí comencen a les 08:30h i finalitzen a les 12:30h. Ala tarda comencen a les 15:00h i finalitzen a les 17:00h.

  • 2. Hi ha servei de permanència al matí i a la tarda?

    Sí, l'escola ofereix un servei d'acollida de 7:45h a 8:20h per als i les alumnes d’I3 fins a 6è d'EP que ho necessitin. I per la tarda, ofereix un servei de permanència de 17:00h a 18:00h per als i les alumnes d’I3 a 2n d'EP.

  • 3. Al Claret oferiu d’Infantil a Batxillerat?

    Sí, al Claret oferim d’I3 a 2n de Batxillerat.

  • 4. Quantes línies hi ha a Infantil? I quants alumnes hi ha per aula?

    Hi ha 4 línies per curs i a cada classe hi ha entre 20 i 23 alumnes

  • 5. Quines activitats complementàries es realitzen a Infantil dins l’horari escolar?

    A la setmana es realitzen 5 hores complementàries distribuïdes de la següent manera: 3 hores d’anglès, 1 hora de música i 1 hora de natació. Les classes són impartides per especialistes en cadascuna de les àrees.

  • 6. Hi ha piscina a l’escola? Sala de psicomotricitat? I gimnàs?

    Sí, a l’escola tenim piscina, sala de psicomotricitat i gimnàs (a partir de 1r EP, cursen la matèria d’Educació Física). L'accés a les instal·lacions esportives (piscina i pavelló) és directe, per dins de l'edifici.

  • 7. Com es treballa l’anglès a les aules?

    Des d’I3 els nens i les nenes de l’escola s’ho passen d’allò més bé aprenent anglès. Al Claret fomentem l’aprenentatge de la llengua anglesa tal com els infants aprenen la seva llengua. A més, els auxiliars de conversa nadius són un recurs a l’aula molt potent. Ajuden a estimular l’aprenentatge de llengües i el coneixement d’altres cultures i d’altres formes d’entendre el món.

    Més info: Anglès a les aules

  • 8. Espai del migdia (12:30h a 15:00h). On es prepara el menjar? On dinen?

    Disposem de cuina pròpia, on cada dia l'equip de cuiners i cuineres prepara els diferents menús previstos, elaborats per una dietista per tal de garantir una alimentació saludable i una dieta equilibrada. També tenim en compte les diferents intoleràncies i al·lèrgies preparant dietes específiques per l'alumnat que ho necessiti: sense gluten, sense lactosa, sense carn, sense peix, etc. A més, tenim un acord amb l’empresa Ametller Origen i són els nostres proveïdors en molts dels productes que oferim. 

    Els nens i les nenes d’I3 a 2n d’EP, tenen un menjador adaptat i dissenyat a les seves necessitats, i estan acompanyats en tot moment de monitores en constant formació que realitzen una gran tasca pedagògica per tal que els infants visquin un procés d’aprenentatge constant en un ambient distès i relaxat.

    Més info: Espai del migdia

    Menús del mes: Menús variats i equilibrats

  • 9. Els nens i les nenes d’I3 poden fer la migdiada?

    Sí, els infants tenen la possibilitat de realitzar, després de dinar i abans de l’inici de les classes de la tarda, una estona de descans i migdiada. En un ambient tranquil i relaxat, acompanyats/des de les monitores, dormen en unes hamaques a l'aula.

  • 10. L’escola disposa d’un departament psicopedagògic per atendre totes les realitats de l’aula?

    Sí, l’orientació psicopedagògica és un servei que ofereix l'escola en el que hi treballen diferents professionals (psicòloga, psicopedagoga i logopeda), que atén a l'alumnat, a les famílies i al professorat en l'orientació educativa, emocional, psicopedagògica i acadèmica.

  • 11. Com atenem la diversitat?

    Treballem diàriament per una educació de qualitat i inclusiva per a tots i totes. Valorem les capacitats i dificultats de cada infant tenint en compte el seu nivell maduratiu i el seu bagatge, per tal que cada alumne/a assoleixi les competències respectant el seu propi ritme. Potenciem l'autoconeixement, l'autoestima i l'adquisició d'habilitats socials. A l’aula treballem l’atenció individualitzada i seguim el model de la codocència.

  • 12. Podem veure les instal·lacions de l’escola?

    Sí, podeu navegar pel tour virtual i veure tota l’escola. Les aules, el menjador, la piscina, els patis, els laboratoris, l’auditori, el pavelló de l’Esportiu Claret, etc.

    Tour virtual Infantil i Primària

    Tour virtual ESO i Batxillerat

  • 13. S’ofereixen activitats extraescolars?

    Sí, oferim extraescolars tant en l’àmbit cultural (anglès, música, tecnologia, teatre, entre d’altres) com en l’àmbit esportiu (bàsquet, futbol, natació, gimnàstica rítmica, entre d’altres). Els monitors i monitores de cada extraescolar, recullen als infants de les classes i van junts cap a l’activitat que els hi toca fer.

    Més info: Activitats extraescolars

  • 14. A l’escola hi ha biblioteca?

    Sí, la biblioteca de la nostra escola és un recurs educatiu per a l'aprenentatge i un espai potenciador de l'activitat escolar. Volem promoure la lectura i la passió pels llibres i oferir una eina paral·lela a l'aprenentatge. A partir de les 17h els infants poden accedir a la biblioteca acompanyats de les famílies.

    A més, els divendres a la tarda, hi ha contacontes i tallers per a totes les edats.

  • 15. Què és la neuroeducació? Aprendre i ensenyar des del cervell.

    La neuroeducació es dirigeix a saber què passa en el cervell amb relació als processos d'aprenentatge per tal d'establir uns principis que puguin ser útils en la tasca educativa. Consolida aprenentatges de la neurociència, de la pedagogia i de la psicologia, i aporta estratègies educatives centrades en el funcionament del cervell.

    És la disciplina acadèmica que aporta coneixements sobre com funciona, com aprèn i com es forma el cervell, amb l’objectiu d’optimitzar els processos d’ensenyament i aprenentatge.

  • 16. Com apliquem la neuroeducació a les aules?

    La neuroeducació ha de ser vivencial. S’ha de viure, s’hi ha de creure i s’ha de fer d’ella un estil de vida diari on als passadissos i a les aules es respiri aquest nou món i no únicament fer activitats concretes. Si ens pregunteu com apliquem la neuro al Claret, us destaquem algunes pràctiques:

  • 17. Què són els ambients d’aprenentatge?

    Els psicòlegs consideren que qualsevol capacitat es desenvolupa millor amb els jocs. A partir d'aquesta afirmació, podem considerar que el joc és un dels millors mitjans educatius per afavorir l'aprenentatge i el coneixement. Està demostrat que allò que l'infant aprèn a través de dinàmiques es transfereix a altres conductes. Per tant, aquests, milloren l’aprenentatge i el coneixement i desperten la intel·ligència.

    Els ambients són diferents espais de comprensió, relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, compartir, relacionar, emocionar-se, etc.

    Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als seus interessos i necessitats i respectar els diferents ritmes d'aprenentatge.

    En aquests ambients, els alumnes disposen d'un temps d'experiència activa.

  • 18. Què son les aules sensorials?

    L'aula sensorial és un espai creat per les mestres on els nens i nenes d’Infantil (I3, I4 i I5) a través del joc, l’emoció i la sorpresa poden experimentar, descobrir i sentir en un ambient relaxat i estimulant.

    Elements com la música, les llums, les textures, les olors i els sabors recreen la temàtica i ajuden als nens i nenes a endinsar-se en un món per descobrir a través dels cinc sentits.

    Què aconseguim amb aquesta proposta?

    Perquè tots i totes puguin gaudir de la millor manera d’aquesta experiència, entren a l’aula en grups reduïts fomentant un clima tranquil i d’aprenentatge actiu.

  • 19. Com treballem l’educació emocional?

    Per nosaltres l'educació emocional és fonamental per tal que els infants desenvolupin la intel·ligència emocional. Volem que tots els i les nostres alumnes siguin feliços, bones persones, segurs/res de si mateixos, amb autoestima, amb ideals i amb valors. Volem que al llarg dels seus anys al Claret es sentin bé amb ells mateixos/es i amb els altres.

    A través d'activitats i jocs aprenem a identificar les emocions, a gestionar-les i a acceptar-les.

    Volem arribar a l’interior de tots els infants, a les seves necessitats.

  • 20. I les famílies com participem? Al Claret som un equip!

    Parlem i ens escoltem! Els principals agents educatius dels nens i les nenes són la família i l'escola. Crear un vincle positiu i una bona relació entre ells, és clau per al desenvolupament dels infants. Per això, des de l'escola fomentem la participació de les famílies i l'escolta activa.

    Tenir cura de la relació entre la família i l'equip docent és prioritari per enfortir el desenvolupament integral dels nens i les nenes, per la qual cosa és important buscar moments per a la comunicació i l’intercanvi mutu: cada dia porteu i recolliu els vostres fills i filles fins a la porta de la seva classe, programem reunions familiars, entrevistes personals, participeu en les celebracions escolars: diades, concerts, actuacions, etc.

    Dialogar sobre aspectes del creixement i aprenentatge en les dues direccions -acció compartida-, ens permet conèixer millor a tot l'alumnat i respondre a les seves veritables necessitats.