INFORMACIONS EXTERNES

Telèfons d’infància respon (116111) i de violència de gènere (016)

Infància Respon: 116111

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies posa a disposició de la ciutadania el servei d’atenció telefònica 116111, Infància Respon, per a l’atenció de possibles casos de maltractament les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

Infància Respon és un servei públic d’atenció exclusivament telefònica, gratuït i permanent, que funciona vint-i-quatre hores al dia, els 365 dies de l’any, que té l’objectiu de prevenir i detectar els maltractaments d’infants i adolescents, posant especial atenció en els casos d’assetjament a les escoles, ciberassetjament, violència masclista en adolescents i abusos sexuals. Mitjançant aquest servei, la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA) endega l’activació dels protocols que corresponguin, mobilitza l’equip a qui pertoqui actuar (segons la tipologia de la trucada).

A més del telèfon gratuït 116 111, la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència també posa a la vostra disposició una bústia de correu electrònic per comunicar maltractaments d’infants i adolescents: infanciarespon.bsf@gencat.cat


Violència de gènere: 016

Telèfon d'atenció a víctimes de maltractaments per violència de gènere del Ministeri de Sanitat