BATXILLERAT

Aula TIC a 2n de Batxillerat

La Júlia Olària Martínez de 2n de Batxillerat A, ens explica la seva experiència a la matèria de Cultura Audiovisual:

Els i les alumnes de 2n de Batxillerat que cursen l'assignatura de Cultura Audiovisual, cada dimecres a les 8 del matí es reuneixen a la denominada “Aula TIC”. Aquesta aula de l'escola disposa d'una gran quantitat d'ordinadors equipats amb un extens i divers programari, tal com Adobe, Photoshop, Premiere Pro, etc.

El programa Premiere Pro és ideal per a la producció de vídeo, mentre que Photoshop ho és per a l'edició i la manipulació d'imatges. Totes dues aplicacions són utilitzades per professionals creatius i es complementen entre si en la realització i producció de continguts multimèdia més complexos.

Fer ús d'aquests programes en horari escolar permet l’accés de tots els alumnes a ells, inclús als que no els tenen en els seus dispositius personals, de tal manera que es garanteix l’aprenentatge de tots en aquestes eines que, molt probablement, ja sigui a nivell professional o particular hauran d’utilitzar en el futur.

Durant el primer trimestre van estar descobrint i aprenent totes les tècniques i funcionalitats del Photoshop a través del programa Adobe Photoshop, que permet als usuaris manipular i editar imatges digitals en una extensa varietat de formes. El programa té moltes eines i funcions, incloent-hi capes, filtres, ajustaments de color, pinzells, etc. Un cop conegudes totes les funcions d'aquest programa, els alumes van haver de fer un treball posant-les en pràctica per tal de posar en pràctica els coneixements adquirits.

Al segon trimestre van fer el mateix, però amb un altre programa, l’ Adobe Premiere Pro. Es tracta d’una aplicació destinada a l’edició i reproducció de vídeos d'alta qualitat per a una àmplia varietat de finalitats. Permet afegir transicions, efectes de vídeo, títols i altres animacions, així com ajustar el color i l'àudio per aconseguir el resultat desitjat. Després de veure totes i cada una de les funcions bàsiques d’aquest programa, van haver de fer també un treball final.

Dur a terme aquest tipus d'activitats fa que l'assignatura de Cultura Audiovisual no sigui exclusivament teòrica sinó que permet veure’n la part més pràctica, cosa que ha tingut una acceptació molt bona entre els i les alumnes.