ETAPA 3-7

Ambient de plàstica

Al Claret Infantil hem començat aquest curs amb l’ambient de plàstica. Un espai d’aprenentatge on pretenem afavorir l’expressió artística dels nostres alumnes mitjançant materials escollits específicament i de manera planificada.

Què són els ambients d’aprenentatge?

Els psicòlegs consideren que qualsevol capacitat es desenvolupa millor amb els jocs. A partir d'aquesta afirmació, podem considerar que el joc és un dels millors mitjans educatius per afavorir l'aprenentatge i el coneixement. Està demostrat que allò que l'infant aprèn a través de dinàmiques es transfereix a altres conductes. Per tant, aquests, milloren l’aprenentatge i el coneixement i desperten la intel·ligència.

Els ambients són diferents espais de comprensió, relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, compartir, relacionar, emocionar-se, etc.

Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als seus interessos i necessitats i respectar els diferents ritmes d'aprenentatge.

En aquests ambients, els alumnes disposen d'un temps d'experiència activa.

Què pretenem aconseguir amb els ambients?

Potenciar el llenguatge oral, afavorir les relacions socials i de convivència, desenvolupar hàbits socials, aprendre dels companys/es, respectar a les persones i els materials i expressar els seus sentiments, emocions i sensacions lliurement.

Altres Comunicacions
ETAPA 8-11

Un curs solidari · Material escolar per a infants amb risc d'exclusió social

Els nens i nenes de 5è d'EP accepten el repte de Càritas.
ETAPA 8-11

Un curs solidari

Material escolar per a infants amb risc d'exclusió social.